بهترین نوع میز آتشدان

برای انتخاب بهترین نوع میز آتشدان باید موارد مختلفی را در نظر بگیریم. با گذشت زمان و پیشرفت انواع فناوری آتشدان ها ظاهر سنتی و قدیمی خود را با طرح های مدرن و به روز جا به جا کرده اند. آتشدان ها همان اجاق های سنتی قدیمی هستند که با توجه به تقاضای بسیار برای آنها، شاهد تولید مدل های متنوعی از این محصول هستیم.

آتشدان علاوه بر گرما بخشی می تواند فضا را برای گرد هم امدن و دورهمی خانواگی ایجاد کند. فرقی ندارد آتشدان در یک ویلای فوق لاکچری و لوکس باشد یا در یک باغچه کوچک و زیبا، مهم ترین چیزی که این جا خودنمایی می کند تجربه ای دلنشین وخاطره ای خوش ازبرپایی دورهمی کنار آتشدان است.

امروزه آتشدان به عنوان یک المان زیبا و جذاب در هر مکانی قابل استفاده است. اگر شما به دنبال بهترین نوع میز آتشدان هستید تا پایان این مقاله از ریتون ما را همراهی کنید. ریتون قصد دارد شما را در داشتن انتخابی کارامد و آگاهانه یاری کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد: روشن کردن میز آتشدان

آشنایی با انواع میز آتشدان

قبل از هر چیز ابتدا باید با انواع میز آتشدان آشنا شوید. آتشدان یکی از قدیمی ترین اختراعات بشر بوده و به مرور زمان همچون سایر اختراعات بشر رنگ و بویی مدرن و به روز پیدا کرده است. اگر سری به بازار فروش میز آتشدان بزنید متوجه تنوع این محصول خواهید شد.

هر یک از آتشدان هایی که در بازار عرضه می شود ویژگی هایی منحصر به فرد دارند. به طور کلی ماهیت اصلی تمام آتشدان ها یکی است اما عواملی چون جنس و طراحی آن می تواند در انتخاب مشتریان تاثیر داشته باشد. برای داشتن انتخابی مناسب بهتر است قبل از هر چیزی هدف خود را از خرید آتشدان مشخص کنید. در ادامه انواع آتشدان را معرفی و مورد بررسی قرار می دهیم.

بهترین نوع میز آتشدان

آتشدان های هیزمی

اتشدان های هیزمی جزو قدیمی ترین و البته محبوب ترین انواع این محصول هستند. آتشدان های هیزمی قابلیت تولید با جنس و طرح های مختلف را دارد. سوخت این محصولات همانطور که از نامشان پیداست هیزم است. هنگام استفاده از آتشدان هیزمی باید جانب احتیاط را رعایت کنید. استفاده از مواد آتش زا می تواند موجب زبانه کشیدن شعله و از کنترل خارج شدن آن شود.

آتشدان های گازی

سوخت این آتشدان گاز پروپان یا گاز طبیعی است. شعله های این محصول بسیار تمیز و قابل تنظیم هستند. برای راه اندازی آتشدان گازی نیازی به آماده کردن هیزم و دردسرهای بعدی آن نیست. این آتشدان ها به راحتی قابل نصب و راه اندازی بوده و در مدل های متنوعی تولید می شوند.

آتشدان های برقی

حرارت تولید شده از آتشدان های برقی حاصل استفاده از المنت های حرارتی است. گرمای این آتشدان قابل تنظیم بوده و به راحتی می توانید از آن در فضاهای مسقف استفاده کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد: زنگ زدگی آتشدان

آتشدان هیزمی بهتر است یا گازی؟

صدای ترکیدن هیزم و شعله های رنگی آتش همواره تداعی کننده خاطرات خوش بوده و نوعی حس نوستالژی را برای افراد ایجاد می کند. آتشدان های هیزمی یکی از محبوب ترین و در عین حال جذاب ترین نوع این محصول هستند. آتشدان های هیزمی با استفاده از هیزم که نوعی سوخت طبیعی است کار می کنند.

استفاده از هیزم به عنوان سوخت در این محصول، می تواند طبیعت را متوجه آسیب کمتری کند. از سویی ممکن است دود ناشی از سوختن هیزم برای برخی افراد ایجاد حساسیت کند. یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود تمیز کردن آتشدان های هیزمی بعد از هر بار استفاده است. خاکستر های موجود در آتشدان بعد از خنک شدن باید جمع شوند. بی توجهی نسبت به تمیز کردن آتشدان های هیزمی می تواند کارایی و طول عمر این محصول را کاهش دهد.

آتشدان های گازی بر خلاف نوع هیزمی آن به راحتی روشن می شوند. این آتشدان ها به دلیل سهولت در راه اندازی و داشتن شعله های مرتب و کنترل شده بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. به طور کلی استفاده از آتشدان در محیط های بسته توصیه نمی شود اما در صورت داشتن تهویه مناسب می توانید از آتشدان گازی در فضاهای بسته و مسقف استفاده کنید. آتشدان های گازی دود بسیار کمی داشته و از گاز به عنوان منبع سوختی استفاده می کند.

تا این جا به خوبی با ویژگی های میز آتشدان گازی و هیزمی آشنا شدید اما انتخاب بین این دو به عوامل مختلفی چون بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. میز های آتشدان هیزمی نسبت به نوع گازی این محصول قیمت های پائین تری دارند اما تنوع و جذابیت میز های آتشدان گازی جذاب تر هستند.

جهت اطلاع از قیمت محصولات با ما تماس بگیرید

نکات مهم برای انتخاب بهترین نوع میز آتشدان

اگر شما هم قصد خرید میز آتشدان را دارید اما با توجه به تنوع و گستردگی محصولات موجود در بازار دچار سردرگمی هستید با توجه کردن به نکاتی که برایتان شرح می دهیم می توانید انتخابی درست و کار آمد داشته باشید.

فضای مورد نظر

ابعاد و نوع فضایی که قصد تهیه میز آتشدان برای آن را دارید می تواند یکی از فاکتورهای مهم انتخابی باشد. حتما به مواردی چون متراژ و مسقف بودن یا روباز بودن فضا توجه کنید.

نوع سوخت

حتما اولویت خود را میز آتشدانی قرار دهید که تهیه سوخت آن برای شما راحت باشد.

قیمت

قیمت آتشدان ها بسته به نوع، جنس و سوخت آن ها متفاوت است. برای مدیریت بهتر هزینه می توانید از بین میز های آتشدان مقرون به صرفه انتخاب خود را انجام دهید.

طراحی و مدل

طراحی و مدل میز آتشدان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سعی کنید به دنبال مدل هایی باشید که علاوه بر زیبایی قابلیت تمیز کردن راحتی نیز داشته باشد.

ایمنی

آتش یک موهبت الهی بوده و زندگی را برای انسان ها به طور ویژه ای راحت کرده است. اما همین نعمت فوق العاده در صورت بی توجهی نسبت به نکات ایمنی می تواند مشکلاتی غیر قابل جبران ایجاد کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد: دود زیاد میز آتشدان

بهترین نوع میز آتشدان

رعایت موارد ایمنی هنگام استفاده از اتشدان

میز های آتشدان محصولی فوق العاده جذاب و کاربردی می باشند اما عدم توجه نسبت به نکات ایمنی می تواند باعث بروز مشکلاتی بعضا غیر قابل جبران شود. برای پیشگیری از حوادث ناگوار بهتر است به نکات ایمنی که اشاره می کنیم دقت کنید.

انتخاب مکان مناسب
محل قرار گیری آتشدان نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد. میز آتشدان را باید به دور از مواد قابل اشتعال قرار داد. بهتر است برای ایمنی بیشتر میز آتشدان را در محلی صاف و قابل اطمینان قرار دهید.

تهیه تجهیزات ایمنی

حتما شما هم تا کنون شنیده اید که حادثه خبر نمی کند. پس داشتن تجهیزات ایمنی مانند کپسول آتش نشانی یکی از مهم ترین موارد ایمنی هنگام روشن کردن آتشدان می باشد.

نظارت بر آتش

هرگز آتشدان را حتی برای مدت زمان کوتاه نیز بدون مراقب رها نکنید. غفلت از آتشدان و شعله های آن می تواند موجب بروز حوادثی چون آتش سوزی شود.

اطمینان از خاموش شدن آتش

همیشه قبل از ترک محل از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنید. حتی یک جرقه و شعله کوچک می تواند حادثه آفرین شود.

در هنگام بارندگی یا بلافاصله پس از بارندگی، از روشن کردن آتشدان خودداری کنید. زمین خیس می‌تواند باعث گسترش آتش شود.

جهت اطلاع از قیمت محصولات با ما تماس بگیرید

ریتون تولید کننده انواع میز آتش، میز آتش هیزمی ، میز آتش گازی و میز آتش رستورانی است. برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *