روش تمیز کردن میز آتشدان

روش تمیز کردن میز آتشدان در این محتوا توضیح داده ایم. در سال های اخیر استفاده از آتشدان بسیار ترند و به عنوان یک المان دکوراتیو و البته کاربردی در فضاهای باز مورد استفاده می گیرد. آتشدان ها زیبایی محیط را چند برابر کرده  و گرما و صمیمیت خاصی به فضا می بخشد. آتشدان ها بسیار کاربردی بوده و در هر شرایطی می توان از مزایای آن بهره برد.

با گذشت زمان و استفاده مکرر، تجمع دوده و خاکستر بر روی سطح و دورن آتشدان امری کاملا اجتناب ناپذیر است. آتشدان نیز همچون تمامی لوازم مصرفی باید در مدت زمان و فواصل معینی تمیز و نظافت شوند. تمیز کردن منظم آتشدان نه تنها ظاهر زیبای آن را همچون روز اول حفظ می کند بلکه موجب طول عمر و کارایی آتشدان نیز می شود. اگر شما نیز نسبت به تمیز کردن آتشدان بی تفاوت بوده اید پس تا پایان این مقاله با ما باشید تا بهترین روش های تمیز کردن آتشدان را برای شما بازگو کنیم.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد: ایمن بودن میز آتش

جهت اطلاع از قیمت محصولات با ما تماس بگیرید

میز آتشدان هر چند و قت یکبار باید نظافت شود؟

تمیز کردن منظم و بعد از هر بار استفاده از آتشدان کلیدی طلایی برای حفظ زیبایی و بالا بردن عمر مفید آن می باشد. تمیز کردن آتشدان اصلی ترین و مهم ترین مرحله نگهداری اصولی از این محصول است. سوالی که پیش می آید این است که میز آتشدان هر چند وقت یکبار باید نظافت شود؟

برای تمیز میز کردن آتشدان نمی توان پاسخی قطعی و زمان مشخص ارائه کرد زیرا فواصل تمیز کردن میز آتشدان به عوامل مختلفی چون نوع آتشدان، میزان استفاده از آن و نوع سوخت مورد استفاده بستگی دارد. به طور کلی آتشدان هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند به نظافت و تمیز کاری بیشتری نیاز دارند. آتشدان های هیزمی به علت تولید خاکستر و دوده، بیشتر نیاز به نظافت دارند.

روش تمیز کردن میز آتشدان

خاکستر و دوده های باقی مانده در آتشدان می تواند به مرور به بدنه محصول آسیب رسانده و احتمال بروز خطراتی چون آتش سوزی را بالا ببرد. برای آتشدان های هیزمی بهتر است بعد از هر بار استفاده و خاموش کردن آتش اقدام به خارج کردن خاکستر و تمیز نمودن میز آتشدان کنید.

تمیز کردن آتشدان های گازی بسیار راحت تر از نوع هیزمی می باشد. معمولا این نوع آتشدان سالی یکی دوبار بیشتر نیاز به تمیز کردن ندارند. البته اصلی ترین عامل در تعیین فواصل نظافت میز آتشدان نوع استفاده است. قطعا اصول استفاده و رعایت موارد بهداشتی می تواند در تمیز نگه داشتن میز آتشدان موثر باشد. در رابطه با میزهای آتشدان گازی باید به این مورد توجه کنید که حتما مشعل و سطوح داخلی آتشدان را باید هر بار قبل و بعد از استفاده بررسی و تمیز کنید.

در ادامه مهم ترین نکاتی که باید هنگام تمیز کردن میز آتشدان به آن ها توجه داشته باشید را شرح داده ایم.

قبل از تمیز کردن میز آتشدان اجازه دهید تا آتشدان کاملا سرد شود.

هنگام تمیز کردن میز آتشدان مخصوصا آتشدان های هیزمی از دستکش و عینک استفاده کنیم. این تجهیزات مانع از آسیب احتمالی به دست و چشم می شود.

حتما خاکستر های داخل آتشدان را به طور کامل تخلیه کنید.

برای تمیز کردن میز های آتشدان از مواد شوینده ملایم و غیر اسیدی استفاده کنید. تمیز کردن منظم آتشدان مانع از تجمع کثیفی و متوصل شدن به مواد شوینده قوی می شود.

با توجه و رعایت کردن نکاتی که بیان کردیم قطعا برای تمیز کردن میز آتشدان با هیچ مشکلی روبرو نخواهید شد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد: میز آتش چیست؟

روش تمیز کردن میز آتشدان

برای نظافت میز آتشدان به چه ابزارهایی نیاز داریم؟

برای تمیز کردن میز آتشدان به چند ابزار ساده اما کاربردی نیاز است. عاملی که در انتخاب ابزار تاثیر دارد جنس میز آتشدان و میزان آلودگی آن است. ابزار هایی که برای تمیز کردن میز اتشدان به آن ها نیاز داریم جارو، خاک انداز،عینک، دستکش های مقاوم در برابر حرارت و ماسک است. این ابزار های برای جمع آوری خاکستر و آلودگی و محافظت از بدن در برابر آلودگی هستند.

برای تمیز کردن میز اتشدان علاوه بر این وسایل به چند ابزار دیگر نیز نیاز دارید. سیم ظرفشویی، اسفنج، پولیش فلز و برس مخصوص جزو ابزارهای اصلی و تخصصی برای تمیز کردن میز آتشدان هستند. میز آتشدان طرح ها و قسمت های مختلفی دارد.

آتشدان هایی که به صورت مشبک و پنجره ای طراحی و تولید شده اند کمی هنگام تمیز کردن چالش برانگیز خواهند بود. برای تمیز کردن بخش های مشبک و فرو رفته باید از ابزارهایی چون سیم ظرفشویی و برس سیمی استفاده شود. از اسفنج های نرم می توان برای نظافت سطوح صاف و در دسترس آتشدان استفاده کرد. اگر جنس آتشدان شما فلزی است می توانید با استفاده از برس های سیمی تمام جرم و آلودگی را بر طرف کرده و با یک لایه واکس و پولیش مخصوص فلز ظاهر آتشدان را همچون اول زیبا کنید.

توجه داشته باشید که یکی از عوامل موثر در انتخاب ابزار تمیز کردن، جنس میز آتشدان است. برای میز آتشدان سرامیکی می توانید از شوینده ههای ملایم و اسفنج های نیمه زبر استفاده کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد: میز آتش یا شومینه

آشنایی با نحوه تمیز کردن میز آتشدان سنگی

آتشدان های سنگی به دلیل زیبایی و مقاومت بالا بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته اند. برای تمیز کردن آتشدان های سنگی باید طبق مراحل زیر عمل کنید.

1.قبل از شروع تمیز کردن میز آتشدان سنگی از سرد شدن آن اطمینان حاصل کنید

2.خاکستر های درون آتشدان را با استفاده از ابزارهایی مخصوص جمع آوری نمائید.

3.با استفاده از یک محلول نظافتی غیر اسیدی شروع به تمیز کردن میز آتشدان کنید. توجه داشته باشید که استفاده از ابزارهای زبر و مواد شوینده قوی می تواند باعث کدر شدن سطح آتشدان شود.

4.برای سطوحی که لکه های سخت تری دارند می توانید از شوینده های مخصوص سنگ استفاده کنید.

5.در مرحله آخر میز آتشدان را به خوبی از مواد شوینده پاک کنید. به آرامی میز آتشدان را ابکشی کرده و برای مدتی اجازه دهید تا به خوبی در هوای آزاد خشک شود.

  1. برای حفظ زیبایی و براقیت اولیه آتشدان می توانید از پولیش های مخصوص سنگ استفاده کنید.

جهت اطلاع از قیمت محصولات با ما تماس بگیرید

روش و نکات مهم در رابطه با تمیز کردن آتشدان ها گازی

آتشدان های گازی نسبت به آتشدان های هیزمی آلودگی و کثیفی کمتری دارند و فواصل زمانی تمیز کردن آن بسیار بیشتر از سایر آتشدان ها می باشد. نکته مهم و قابل توجهی که باید برای تمیز کردن آتشدان گازی به آن اهمیت داد رعایت موارد ایمنی مانند قطع کردن گاز می باشد.

سوخت آتشدان های گازی باعث شده تا میزان کثیفی و آلودگی آن ها بسیار کم باشد اما تمیز کردن آن حساس تر است. هر گونه سهل انگاری و یا بی توجهی هنگام تمیز کردن آتشدان های گازی می تواند عواقبی خطرناک و بعضا جبران ناپذیر به دنبال داشته باشد. بعد از تمیز و خشک شدن آتشدان حتما اتصالات را دقیق بررسی کرده و از عدم وجود نشتی گاز مطمئن شوید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد: زنگ زدگی آتشدان

روش تمیز کردن میز آتشدان و نگهداری از آن

آتشدان ها چه در فضای داخلی و چه در فضای باز، موجب گرمایی دلنشین شده و زیبایی و جذابیت محیط را دوچندان می کنند. نگهداری و مراقبت صحیح از آتشدان نقش مهمی در کارایی و زیبایی این محصول دارد. در ادامه مهم ترین نکات مراقبتی که باید به آن توجه نمائید را بیان می کنیم.

1.تمیز کردن منظم: بهتر است بعد از هر بار استفاده از آتشدان اقدام به تمیز کردن آن کنید. نظافت منظم نقش بسزایی در زیبایی و کارایی آتشدان دارد.

2.جلوگیری از زنگ زدگی: برای جلوگیری از زنگ زدن آتشدان های فلزی بهتر است بعد از هر با تمیز کردن با استفاده از یک دستمال اقدام به خشک کردن آن نمائید. استفاده از روغن های مخصوص نیز می تواند مانند یک عایق از فلز محافظت کرده و مانع از زنگ زدگی آن شود.

3.محافظت در برابر عوامل محیطی: قرار گیری آتشدان برای طولانی مدت در سرما و گرما می تواند موجب شکستگی و ترک خوردن آن شود. سعی کنید برای جلوگیری از این مشکلات آتشدان را در مکانی مسقف قرار دهید.

4.استفاده از سوخت مناسب: استفاده از سوخت مناسب می تواند کمک بزرگی به کارایی و طول عمر آتشدان کند. سوخت های نا مناسب و بی کیفیت می توانند موجب بروز مشکلاتی چون آتش سوزی شوند.

با توجه کردن و رعایت همین چند نکته ساده می توانید از میز آتشدان خود به خوبی مراقبت کرده و برای سالیان طولانی از آن استفاده کنید. ریتون جزو اولین و به نام ترین مجموعه های عرضه کننده انواع میز آتشدان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصول با شماره های موجود در وب سایت ریتون تماس حاصل فرمائید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد: دود زیاد میز آتشدان

جهت اطلاع از قیمت محصولات با ما تماس بگیرید

ریتون تولید کننده انواع میز آتش، میز آتش هیزمی ، میز آتش گازی و میز آتش رستورانی است. برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *