سوزاندن زباله با میز آتشدان

شاید برای شما هم سوال باشد که سوزاندن زباله با میز آتشدان امکان پذیر است با خیر. یکی از روش های کاملا غلط و البته سنتی دفع زباله سوزاندن آن می باشد. امروزه در بسیاری از مناطق و کشورها این کار ممنوع و دولت ها به دلیل خطرات جدی زیست محیطی و بهداشتی آن جریمه هایی را برای این کار در نظر گرفته اند. البته این روش دفع زباله همچنان در برخی مناطق مرسوم می باشد.

شاید ظاهرا سوزاندن زباله با میز آتشدان کاملا کاری بی ضرر به نظر برسد اما اگر از مضرات و خطرات آن آگاهی داشته باشید قطعا شما نیز جزو مخالفان این کار خواهید بود. گاها از سوی برخی افراد سوال هایی در مورد سوزاندن زباله با میز آتشدان مطرح می شود. به طور کلی سوزاندن زباله کاملا روشی غلط و نادرست می باشد. امروز در این مقاله قصد داریم به این سوال که آیا می توان زباله را در آتشدان سوزاند یا خیر؟ پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد: روش تمیز کردن میز آتشدان

سوزاندن زباله با میز آتشدان

بهترین روش از بین بردن زباله ها چیست؟

سوزاندن زباله یکی از قدیمی ترین و البته مضر ترین روش های دفع و از بین بردن زباله می باشد. این روش آسیب های زیست محیطی بسیاری را ایجاد می کند. آلودگی هوا، آلودگی خاک و آب از جمله مضرات سوزاندن زباله می باشد. این آلودگی ها می توانند خطرات جدی را برای سلامتی انسان ها و حیوانات ایجاد کنند. امروزه سوزاندن زباله در بسیاری از مناطق و کشورها ممنوع است. در ادامه بهترین روش های دفع زباله را شرح می دهیم.

1.تفکیک زباله از مبدا: تفکیک زباله یکی از بهترین و اصولی ترین روش های دفع می باشد. زباله ها از مبدا به سه دسته اصلی زباله های قابل بازیافت، زباله های تر و زباله های خشک تقسیم می شوند. امروزه در بسیاری از مناطق جهان فرهنگ تفکیک زباله از مبدا رایج شده است. از مزایای این روش می توان به کاهش آلودگی محیط زیست، صرفه جویی در انرژی و ایجاد اشتغال در بخش بازیافت اشاره نمود.

2.بازیافت: بازیافت نیز یکی از بهترین روش های دفع زباله است. بازیافت شامل تفکیک مواد قابل بازیافت از دیگر زباله ها و تبدیل آن به محصولات جدید می باشد.

3.کمپوست: این روش دفع زباله برای مواد آلی کاربرد دارد. کمپوست شامل تبدیل شدن زباله های آلی مانند پوست میوه، سبزیجات، تفاله چای،قهوه و….به کود طبیعی است.

4.دفن بهداشتی: دفن بهداشتی نیز یکی از متداول ترین روش های از بین بردن زباله می باشد. در این روش با حفر گودالی عمیق و بزرگ زباله ها را دفن و پوششی را برای جلوگیری از انتشار آلودگی و شیرابه به اطراف قرار می دهند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد: ایمن بودن میز آتش

جهت اطلاع از قیمت محصولات با ما تماس بگیرید

سوزاندن زباله در آتشدان خطرناک است؟

جواب این سوال قطعا مثبت است. سوزاندن زباله با هر روشی و یا با هر وسیله ای کاملا خطرناک بوده و آسیب های زیست محیطی بسیاری را به دنبال دارد. فرقی ندارد زباله را در آتشدان بسوزانید یا هر وسیله دیگری، اصلی ترین ضرر دفع زباله با روش سوزاندن تولید و استنشاق گازهای سمی و خطرناک است. سوزاندن زباله با میز آتشدان نه تنها برای افراد پر ضرر است بلکه می توانید به آتشدان نیز آسیب وارد کند. تصور کنید که ناگهان آتش زبانه بکشد و قادر به کنترل آن نباشید. شاید موفق به مهار زبانه های آتش شوید اما اصلا این روش دفع زباله به خطرات و آسیب های احتمالی آن نمی ارزد.

چرا سوزاندن زباله با میز آتشدان خطرناک است؟

خوب عده ای می پرسند که چرا نباید زباله ها را در آتشدان بسوزانیم وقتی با این روش دیگر هیچ اثری از زباله ها بر جای نمی ماند؟ در ادامه به طور کامل به این سوال پاسخ داده ایم.

همانطور که پیش تر هم گفتیم سوزاندن زباله در هر وسیله ای کاملا غلط است. آلودگی هوا، خاک، آب و آسیب به لایه اوزون جزو خطرات زیست محیطی این روش می باشد. علاوه بر این ها سوزاندن زباله با میز آتشدان می تواند موجب سرایت آتش به مناطق اطراف شود. از دیگر دلایلی که برای منع این کار می توان نام برد صدمه به آتشدان و کاهش عمر مفید این وسیله می باشد. هر محصول و وسیله ای کار کرد مخصوصی دارد که در صورت بی توجهی به آن قطعا از عمر مفید و کیفیت آن کاسته می شود.

آیا می توانم آتشدان خود را روی میز چوبی بگذارم؟

خیر قرار دادن آتشدان بر روی میز چوبی اصلا مجاز نیست. قطعا چوب در برابر حرارت مقاومت کافی را ندارد و امکان بروز آتش سوزی وجود دارد. قرار دادن آتشدان بر روی میز چوبی بسیار خطرناک بوده و ممکن است عواقبی جدی و جبران ناپذیر به دنبال داشته باشد. برخی با تصور اینکه از محافظ های حرارتی استفاده می کنند، آتشدان را بر روی میزهای چوبی قرار می دهند. محافظ های حرارتی ممکن است از سرایت آتش جلوگیری کنند اما نمی توانند مانع سوختن میز چوبی شوند.

عده ای از پایه هایی مخصوص برای قرار دادن آتشدان بر روی میز چوبی استفاده می کنند. چوب هیچ گونه مقاومتی در برابر حرارت ندارد و به راحتی به یک منبع آتش تبدیل می شود. در صورت استفاده از پایه های مخصوص می توان خطر آتش سوزی میز را از بین برد اما نمی توان از آسیب هایی چون ترک خوردگی و تغییر رنگ میز در اثر حرارت جلوگیری نمود. میزهای چوبی زیبایی و جذابیت فوق العاده ای به فضا بخشیده و محیطی صمیمی ایجاد می کند. معمولا قیمت میزهای چوبی کمی گران تر از سایر جنس ها بوده که آسیب دیدن آن بر اثر حرارت می تواند ضرر های مالی نیز ایجاد کند.

بهترین جایگزین برای میزهای چوبی سطوح و میزهای غیر قابل اشتعال می باشند. معمولا آتشدان هایی که برای فضای باز طراحی شده اند دارای پایه های محکم و مقاوم هستند اما اگر آتشدان شما فاقد این امکانات بود بهتر است از پایه های مستحکم و مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید.

ریتون به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین تولید کننده و عرضه کننده محصولات متنوعی مانند انواع میز و صندلی، انواع آتشدان و اکسسوری های مدرن می باشد. اگر شما نیز قصد تهیه یک آتشدان استاندارد را دارید پیشنهاد می کنیم حتما به وب سایت ریتون مراجعه نمائید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد: کاربرد میز آتشدان

جهت اطلاع از قیمت محصولات با ما تماس بگیرید

ریتون تولید کننده انواع میز آتش، میز آتش هیزمی ، میز آتش گازی و میز آتش رستورانی  است. برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *